Heb je pas geleden je bedrijf opgestart en ben je nog erg opzoek naar het bereiken van je doelgroep? In deze tijd doen we dit voornamelijk via internet en dan vooral via social media kanalen. Zoals je weet zijn er veel verschillende soorten social media kanalen en lijkt het aanbod alleen maar te stijgen door de jaren heen. Je kunt je per bedrijf op de meeste social media kanalen aanmelden om je doelgroep via diverse wegen constant te bereiken. Zo bouw je een vertrouwde, fijne relatie op met je klanten en zorg je ervoor dat je vaste klanten krijgt die terug blijven komen.

Weet wie je doelgroep is

Voordat je massaal account aanmaakt op elk social media kanaal, is het belangrijk goed te weten wie je doelgroep is. Niet iedere doelgroep bevindt zich op ieder social media kanaal. Is je doelgroep 65+ plussers? Dan is het onnodig een Instagram account aan te maken. Is je doelgroep jonge meiden die van mode houden? Dan is Pinterest seo een belangrijk punt om aan te denken. Wanneer je weet wie je doelgroep is kun je verder uitzoeken welke social media kanalen het meest gebruikt worden door je doelgroep. Alleen op deze manier weet je precies hoe je je doelgroep kunt bereiken en nieuws kunt delen.

Kijk naar je concurrenten

Het kijken naar je concurrenten betekent niet dat je alles moet overnemen. Het betekent dat je kunt zien welke concurrenten goed op weg zijn naar de juiste aanpak van het bereiken van je doelgroep en welke concurrenten dit minder goed doen. Probeer hier een eigen draai aan te geven en kijk naar een origineel marketingplan. Inspiratie opdoen en onderzoek doen naar de reacties van je doelgroep is niks mis mee, maar probeer geen ideeën over te nemen van je concurrenten.