reclamebord buiten

Veel bedrijven onderschatten de waarde van een reclamebord buiten. Vaak kiezen ze voor relatief dure alternatieven zoals het plaatsen van een krantenadvertentie, radiospotje of google ads. Gek is dit wel, want een reclamebord buiten is zichtbaar, niet duur en dus zeker effectief. 

Maar hoe zorg je nu dat je een goed reclamebord maakt? Wat moet je wel melden en wat niet? Hier geven we wat korte tips, zodat jouw reclamebord een succes wordt.

Duidelijkheid is alles

Stel je rijd op de snelweg en je ziet een advertentie bord langs de weg, je hebt maar enkele seconden om de boodschap van het bord op te slaan. Wat is dus belangrijk? Natuurlijk dat het bord duidelijk en ‘to the point’ is. 

Om dit na te streven zul je bepaalde dingen moeten doen. Ten eerste is het belangrijk dat je overzichtelijk lettertype gebruikt, geen gekke franjes en kleuren dus. Vervolgens moet je tekst kort en compact zijn. Schrijf dus alleen de absoluut noodzakelijke dingen op en laat de rest weg. 

Voor kleuren kun je het beste kiezen voor opvallende, effen kleuren. Je wilt immers de aandacht trekken met je bord, zonder dat je bord onleesbaar wordt. Als laatste telt ook hoe groter hoe beter. Heb je dus iets meer te besteden, dan moet je motto dus zijn ‘go big or go home’. Laat zien dat je bedrijf voor de klant klaar staat!